Pages

Selasa, 11 Januari 2011

Live is too short to be little

Segala Puji bagi Tuhan Yang Maha Mengerti serta Memahami hati budi setiap insan sama ada yang Beriman dengan Nya atau MelupaiNya.

Alhamdulillah terdetik dalam minda ini untuk kembali melakar perjalanan yang pendek ini setelah hampir setahun ku mencari 'identiti' yang telah lama terkubur dalm benak sanubari yang pekat.

Dalam meneruskan kehidupan ini, saya ingin membawa kepada satu analogi mudah bahawa kehidupan kita ini ibarat satu garisan yang panjang sehingga infiniti. Mari kita selami sambil membuat garisan yang panjang, pembahagian pertama selama 9 bulan iaitu begitu pendek sekali, namun alhamdulillah sekarang sudah dipanjangkan Umur ke 23 tahun, namun tidaklah begitu panjang. Andaikata Allah menjemput kita pada keesokan harinya adakah garisan itu akan terhenti di situ???

Sudah semestinya perjalanan yang lebih panjang dan Kekal abadi akan ditempuh kelak..
Kehidupan yang infiniti akan menyusul sedikit demi sedikit sepertimana bertambahnya umur seseorang. Oleh itu, adakah sanggup untuk mengambil kebahagiaan yang lebih dalam alam yang Fana ini, atau sebaliknya. Fikir- fikirkanlah..

Saya ingin mengajak untuk menghayati sepotong ayat daripada surah Al Luqman;33 ,
Hai manusia, bertakwalah kepada Tuhanmu dan takutilah suatu hari yang (pada hari itu) seorang bapak tidak dapat menolong anaknya dan seorang anak tidak dapat (pula) menolong bapaknya sedikit pun. Sesungguhnya janji Allah adalah benar, maka janganlah sekali-kali kehidupan dunia memperdayakan kamu, dan jangan (pula) penipu (setan) memperdayakan kamu dalam (menaati) Allah.



Related topics

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...